De kop is eraf!25-6-2011

Het begin is er! We zijn aangekomen in Breslau (Polen) op het kamp, de stickers zitten erop, de briefing voor de proloog is geweest. Nu gaat het echt beginnen!

Heenreis(eind_kop)

Onze heenreis is voorspoedig verlopen, na de laatste spullen inpakken zijn we op
donderdag om 08:30 vertrokken. Na een lange reis kwamen we op 22:30 op het kamp
aan.

Snel laden we de wagens uit en zetten de rest van het kamp op. Even later pakken
we een welverdiend biertje.

Het kamp staat al flink vol, het lijkt wel alsof het elk jaar professioneler gaat
met de deelnemers. We zien al veel andere Unimogs, die rijden in dezelfde klasse
als ons.

Technische keuring(einde_kop)

Vrijdag is voor ons de dag dat we ons klaarmaken voor de technische keuring en
de laatste hand leggen aan de auto's om zaterdag te kunnen starten. Voor ons
beiden is de keuring zo gebeurd, de standaard hulpmiddelen als sleeplinten en
boomlinten hebben we altijd bij, net zoals een EHBO doos, gevarendriehoek etc...
Stickers plakken, een "tracker" van de organisatie inbouwen en hoppa, naar de
keuring. Beide auto's komen er zonder problemen doorheen.

Daarna nemen we de auto's nog even onder handen, de achteruit-camera van Frank
wordt gerepareerd, remmen worden gecontroleerd, lampen nog aangesloten en lierkabels
opgerold. De nieuwe hydraulische lier van Martijn wordt voor het eerst aan het
werk gezet, vooralsnog lijkt dat voorspoedig te gaan.

Fahrerbesprechung(einde_kop)

's Avonds is het tijd voor de "Fahrerbesprechung", de dagelijkse bijeenkomst voor
de rijders en hun navigatoren om de regels en laatste wijzingen door te geven.
We krijgen te horen dat de proloog uit 3 delen bestaat, allereerst een showstart
in het centrum van Breslau, er worden tienduizenden bezoekers verwacht vanwege
de komst van een Poolse sport-held. Daarna gaan we richting een water-pretpark
(???) met blijkbaar iets van een groot groen gedeelte waar we 2 rondjes moeten
rijden. Eerlijk gezegd snappen we er nog niet veel van wat dat moet worden, maar
we zullen het zien.

Het 2e gedeelte is in een zandgroeve, ongetwijfeld afwisselend terrein, het derde
gedeelte is op een tank-baan in een bos. Kans op modder, water en veel zand?

De navigatoren pikken hun roadbooks op en terwijl ik dit aan het typen ben zijn
Mark en Pieter-Jan de boel aan het voorbereiden.

Morgen staan we op tijd weer op, foto's volgen ;)

terug naar het overzicht