Wedstrijd Unimog S404.1 300TDI
![](/images/unimog_s404_300_tdi.png)
De standaard cabine werd verlengd en voorzien van een rolkooi. (zie foto's, bouw cabine).
Sinds augustus 2006 bouwen we ieder weekend aan de auto om voor Rally's te prepareren:
- 2,2 liter 6-cilinder benzine (82pk) vervangen door gereviseerde 3ltr TurboDiesel (125pk)
- Brandstofpomp aangepast (meer opbrengst)
- Custom Intercooler.
- Andere waterpomp.
- Extra electrische waterpomp.
- Chassis geheel gestraald en gespoten.
- Alle keerringen en rubbers vervangen in het chassis en de assen.
- Radiateur voor vervangen door 2 nieuwe achter.
- Elektrische temperatuur gestuurde ventilatoren.
- Nieuw dashboard gebouwd, met klokken aangepast aan wensen.
- ALLE bedrading vernieuwd.
- Motortunnel aangepast.
- Extra ballast gemonteerd (ca. 300kg)
- PTO & lier gemonteerd.
- Andere banden (Michelin XM-47 405/70/20).
- Stuurbekrachtiging opgebouwd.
- Remmen gereviseerd.
- Ander (droog) luchtfilter gemonteerd.
- oliefilter verplaatst.
- brandstoftanks en accubak verplaatst.
- extra verstralers & H4 koplampen
- kuipstoelen met 3-punts gordels
- Tripmasters (rallycomputers) en GPS.
- Intercomsysteem geïnstalleerd
- Cabine verlengd met geïntegreerde rolkooi
- Custom spatborden
- Custom bullbar
- Kunststof voorruit
- Koni schokbrekers
- Zwaardere en langere voorveren
- Extra rubber aanslagen in de voorveren
- Custom zeildakje
- Omkeerbak PTO (2 richtingen lieren)
- Sperren onafhankelijk en luchtbediend gemaakt
- Lier luchtbediend gemaakt
- Omkeerbak PTO luchtbediend gemaakt
- Grotere oliekoeler en naar achteren verplaatst
- Draadloos intercomsysteem
- Compressor opgebouwd
- Custom brandstoftank
- etc. etc.
Servcietruck Volvo
![](/images/volvo_servicetruck.png)
We kochten zelf een Plywood container en bouwden deze om tot multifunctionele servciecontainer:
- Werkbank met opslagruimte voor 20 kratten
- verzinkte betongaas matten voor montage onderdelen
- 12 voedingssysteem met 2 accu's(bijna alles in de container werkt op 12v)
- 12v oplaadbare looplampen
- neerklapbaar bureau (2mtr breed) met ledlampen
- 2 12v en 2 USB oplaadtpunten bij bureau
- ledverlichting boven werkbank
- Ledverlichting in 'slaapruimte'
- 4 opklapbare bedden
- 12v en USB oplaadtpunten bij ieder bed.
- 230v Voedingssysteem
- 10x 230v aanluiten buitenzijden container boven en beneden.
- Compressor (vast)
- Aggregaat (vast)
- Watertanks
- etc. etc.
Unimog S404.1 (rijdt niet mee in 2012)
![](/images/unimog_s404_1.jpg)
De auto heeft een wielbasis van 2.90 mtr, een spoorbreedte van 1.60 mtr en een bodemvrijheid van 40 cm. De aanrij-hoek is 45 graden en dalingshoek 46 graden. De zijwaartse limiet ligt rond de 30-35 graden.
De aanpassingen aan de auto zijn teveel om op toe noemen, onder andere hebben we:
- motor vervangen door 2,3ltr benzine (+/- 110PK)
- PTO aangedreven lier (voor- en achteruit lieren)
- rubber spatborden
- extra gewicht op de achteras na verwijderen van laadbak
- olie-bad luchtfilter vervangen door droogfilter
- radiateur voorin vervangen door 2 achterop
- electrische ventilatoren
- accubak en bezinetanks omhoog gebracht
- verstralers, breedtestralers, achteruit-rij-lampen
- H4 koplampen
- rolkooi
- kuipstoelen met nieuwe gordels
- rally-computers en GPS geinstalleerd
- voorruit vervangen door kunststof
- Koni schokbrekers
- etc. etc.