De proloog26-6-2011

Op zaterdag wordt altijd de proloog gereden, een leuk item voor publiek en hiermee wordt de startvolgorde voor etappe 1 bepaald. De proloog bestond uit 3 delen, 1 in het centrum van de stad, 2 buiten de stad.

De wagens op orde gemaakt en richting het centrum van Breslau gereden. Als vrachtwagens starten we als laatste, dus dat

duurde even. De "proloogbaan" begon meteen met een steile heuvel waar we uit stilstand tegenop moesten, dat ging bij beide

auto's prima. Bovenop wat bochtjes, een beetje omlaag en omhoog. Martijn heeft even stilgestaan met een uitvallende

brandstof pomp, maar kon snel weer verder. Tijdens het 2e rondje gingen de laatste afdalingen wel erg snel: de remmen

werkte niet meer! Martijn kon de wagen optijd wegsturen voor het publiek en stilzetten, al snel lag er een flinke plas

remolie door een gescheurde remleiding. Onze servicemensen hebben de auto opgepikt en s'avonds hebben we de boel

gerepareerd.

Na de baan in het centrum is Frank richting een korte proef in een zandgroeve gereden en heeft een koppige Unimog

ingehaald.

De proef die daarop volgde was lastig te navigeren. Toen ze verschillende auto's terug zagen komen rijden, kwamen ze

erachter dat ze niet de enige waren die er moeite mee hadden.

De route was vooral voor snelle auto's geschikt, maar verliep verder zonder problemen. s'Avonds is nog wel een scheur van

een cabinesteun gerepareerd en bleek de brandstoftank iets TE flexibel te hangen en die raakte daardoor het chassis. Met

wat rubber ertussen hoopt Frank het opgelost te hebben.


terug naar het overzicht