Leuke etappe met traaaaaage start.27-6-2011

Na een mooie proloog stonden we met twee frisse auto’s aan de start. Helaas was die start een drama…

Probeer het volgende vooral niet logisch te vinden: (Dit is nl. niet logisch.)
De start begint voor de motoren om 8.00u. Vanaf dat moment is de in- en uitgang van het kamp afgesloten. De auto’s starten om 10.00 en de vrachtauto’s om 12.00u. Dus als je van het kamp wil, moet dan vóór 7.45u.
De dag begint met een start op het kamp. Daarna moeten we 140km verbindingsetappe rijden over de snelweg. Dit is voor onze auto’s niet de doen, dus laden we de auto’s op de vrachtwagen. Net als de meeste teams overigens. Onze servicetruck en de bus moeten dus voor 7.45u van het kamp zijn…

Dus ons schema van de start:
5.30u opstaan.
6.00u ontbijten.
6.30u alles inpakken.
7.30u service-truck van het kamp en 2km verderop parkeren.
7.45u wachten.
12.00-13.30u starten.
13.35u inladen.
13.45u start verbinding.

Inderdaad. Om half zes op, twee uurtjes werken en vervolgens ruim 4,5 uur wachten, om daarna 2 uur verbinding te rijden… Vervolgens bleken ze de startvolgorde ineens gewijzigd te hebben en startten de auto’s en vrachtauto’s door elkaar heen… :-s

Bij het inladen van onze Unimog (Eq2 , Frank & PJ) zagen we echter een lekkende radiateur. Waarschijnlijk hadden we tijdens de proloog de Unimog toch iets te veel ‘op z’n k****n’ gegeven en was er iets gescheurd. Het leek geen groot lek, dus besloten we snel bij een tankstation een dichtmiddel te kopen wat je in het koelsysteem gooit en dat kleine gaten dicht. Gelukkig hadden voor het zoeken naar dat goedje wat tijd. Martijn en Mark startten door hun uitval als laatste, dus daar moeten we even op wachten. Na de verbinding hebben we het koelsysteem open gemaakt, dat spul er in en 10min laten draaien. Nu hopen dat het dicht blijft…

Allebei de Unimogs hebben lekker gereden. Het was een leuke etappe met snelle stukken en diepe doorwadingen. ERG diepe doorwadingen. Er was er één waar zelfs verschillende Unimogs niet doorkwamen en 1 vrachtauto op zijn kant ging! Wij hadden uiteraard ;-) geen problemen met deze doorwading. Wel zaten zowel Martijn als Frank met hun voeten in het water! Het kwam net niet in onze stoelen… Gelukkig bleek het koelsysteem van Eq2 dicht en durfden we na een uurtje ook weer lekker gas te geven!

Het resultaat mag er ook zijn. We zijn in het totaalklassement 80 (eq2) en 84(eq1) geworden. (ca. 12 en 13 in onze klasse). Mooi resultaat!

Helaas was de verbindingsetappe na afloop niet leuk… geen 140, maar bijna 190km en over Poolse landweggetjes. Om 0.30u kwamen we pas in het kamp. De ‘Driversmeeting’ was om 8u en de start pas om 12.30u. De service is dus verschoven naar maandagochtend…


terug naar het overzicht